.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
50 درصد خاویار استحصالی کشور در گلستان تولید شد

مدیر امور ماهیان خاویاری گلستان گفت: نیمی از خاویار کشور به میزان سه هزار کیلوگرم طی سال جاری در این استان تولید شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر ، سید مصطفی عقیلی نژاد عصر شنبه به خبرنگاران در گرگان افزود: این میزان تولید محصول خاویار در استان 35 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: به رغم مشکلات موجود، این استان رتبه اول تولید و استحصال خاویار در کشور را برعهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: صید غیرمجاز و کاهش ذخایر ماهیان خاویاری از جمله دلایل کاهش تولید و استحصال خاویار در منطقه است که باید در این زمینه برنامه ریزی شود.

عقیلی نژاد بیان داشت: با فروپاشی شوروی صید غیرقانونی ذخایر آبزیان در دریای خزر شدت یافته و اکنون نسل برخی گونه های ارزشمند در حال انقراض است.

وی تصریح کرد: ذخایر آبزیان از مواهب الهی بوده و در اشتغال و تامین معاش نقش بسیارزیادی دارد و برای حفظ این ذخایر باید مدیریت و برنامه ریزی شود.

به گفته عقیلی نژاد، ماهیان خاویاری هم به لحاظ قدمت و هم از نظر قیمت نسبت به سایر گونه های آبزی دارای ارزش و اهمیت بیشتری هستند، بنابراین باید در حفظ این منابع دریایی تلاش بیشتری صورت گیرد.

مدیر امورماهیان خاویاری گلستان بیان داشت: برای صیانت و حفظ ذخایر و منایع آبزی و جلوگیری از انقراض نسل برخی گونه ها نیازمند عزم جدی ملی و بین المللی کشورهای حاشیه دریای خزر هستییم.

وی یادآور شد: باید یک تعامل منطقی بین این کشورها درباره جلوگیری از صید غیر مجاز و استفاده بهینه از منابع آبزیان صورت گیرد.

پنج گونه مهم ماهیان خاویاری نظیر فیل ‌ماهی" یا "بلوگا، " قره ‌برون" یا " تاسماهی چالباش" ، چالباش یا " تاسماهی روس "، دراکول یا " ازون ‌برون" در آبهای دریای خزر از جمله سواحل استان گلستان از اهمیت و شهرت جهانی برخوردار است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.066 seconds.